Bakker Postma

Service en garantie bij Bakker Postma

Bakker Postma
Duidelijke afspraken

Service en garantie bij Bakker Postma

Bij Bakker Postma kun je rekenen op kwaliteit, vakmanschap en duidelijke afspraken. We werken met ons vaste eigen team van ervaren monteurs. Zo ben je altijd verzekerd van een zorgvuldige en vakkundige installatie van je keuken of badkamer. We doen ons uiterste best om alles in één keer goed te doen. Toch kan er altijd iets onverwachts gebeuren.

Garantie op montage en producten

  • 2 jaar garantie op alle montage die Bakker Postma uitvoert.

  • Fabrieksgarantie op onderdelen zoals meubels, apparatuur, kranen en accessoires. Deze garantietermijn verschilt per merk en product.

Tip: Veel fabrikanten bieden extra garantie als je je apparatuur binnen 30 dagen na installatie registreert via hun website. Wij raden aan dit altijd te doen. Hierdoor kun je profiteren van tot wel 8 jaar garantie op apparatuur.

Hiervoor heb je nodig: 

  • De afleverbon van je keuken (met artikelgegevens);

  • De E-nummers (staan op de stickers op de apparaten).

Vraag de monteur deze voor jou  te noteren of noteer ze zelf goed. Bij servicemeldingen heb je gegevens nodig.


Wanneer geldt garantie niet?

We willen graag helder zijn over situaties waarin garantie vervalt:

  • Als het product niet door Bakker Postma is gemonteerd;

  • Bij verkeerd of onzorgvuldig gebruik;

  • Bij schade die opzettelijk is veroorzaakt;

  • Als het product is aangepast door jou of derden;

  • Bij storingen veroorzaakt door vervuilde leidingen, kalkaanslag of restmaterialen zoals zand, koper- of soldeerresten;

  • Onze garanties gaan nooit verder dan wat de fabrikant of leverancier biedt.

In geval van een klacht bepalen wij in overleg wat de beste oplossing is: we vervangen of repareren onderdelen waar nodig. Vervangen onderdelen worden ons eigendom of die van het merk. Houd er rekening mee dat garantie alleen geldt als het product goed bereikbaar is. Extra kosten bij slechte bereikbaarheid of schade door externe factoren vallen buiten de garantie.



Service bij apparatuur & kranen

Voor service en garantie op apparatuur en kranen loopt het contact meestal via de fabrikant. Gelukkig gaat dit tegenwoordig heel gemakkelijk:

  • Registreer de apparaten direct na installatie via de website van de fabrikant voor extra garantie (soms tot 8 jaar).

  • Storing of defect? Via de meeste merken kun je online rechtstreeks een servicemelding indienen en zelf een afspraak inplannen met hun monteur.

Kom je er niet uit? Geen zorgen! Mail ons op service@bakker-postma.nl. Wij helpen je graag verder.



Bakker Postma
Meldingen

Problemen na montage of levering

Heb je een probleem dat onder onze montage of levering valt? Dan kan je een schriftelijk serviceverzoek indienen via ons online formulier of een mail sturen naar service@bakker-postma.nl. Om je zo goed mogelijk te helpen, ontvangen we graag een duidelijke omschrijving van het probleem, serienummer(s) of het typenummer van het apparaat en foto’s of video’s van de situatie. Zo kunnen we snel en gericht aan de slag.

Geen garantie meer, maar toch hulp nodig?

Is de garantietermijn verstreken? Dan kun je natuurlijk alsnog bij ons terecht. Wij komen graag langs om het probleem op te lossen. Wel brengen we in dat geval kosten in rekening, zoals:

  • Voorrijkosten;

  • Uurtarief voor arbeid;

  • Eventuele kosten voor onderdelen.

Ook deze service aanvraag kun je schriftelijk op het online formulier indienen of naar service@bakker-postma.nl mailen.



Servicekosten bij reparaties

Voor reparaties hanteren we de volgende tarieven:

  • Starttarief: € 175 (inclusief voorrijkosten en klein materiaal);

  • Uurtarief: € 78 per gewerkt uur;

  • Onderdelen: worden apart in rekening gebracht.

Voorbeelden van servicewerkzaamheden:

  • Reparatie van keukens of badkamers;

  • Producten opnieuw afstellen;

  • Vervanging van onderdelen.